Aspekty prawne – Prawo Konsumenta
Konsument – w prawie polskim za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową z przedsiębiorcą. Jest to definicja zamieszczona w art. 221 Kodeksu cywilnego. Nowa definicja weszła w życie 25 grudnia 2014 r. W doktrynie prawa i orzecznictwie uważa się, że konsument jest słabszą stroną obrotu gospodarczego i jego interesy powinny być chronione w szerszej mierze niż interesy profesjonalisty, za jakiego uważany jest przedsiębiorca. Jak zatem powinni chronić się przedsiębiorcy przed roszczeniami konsumenckimi , jak uniknąć sporów z tym związanych, jakie mają prawa i obowiązki zgodnie z prawem polski i UE.
Zakres szkolenia
Omówienie regulacji prawnych dotyczących prawa konsumenta na gruncie prawa polskiego jak i UE;
Zapoznanie się z obowiązkami przedsiębiorcy zawierającego umowę z konsumentem jak również z ogólnymi prawami konsumenta;
Zasady i tryb zawierania umów tradycyjnych z konsumentami, umów na odległość lub poza lokalem jak również wykonywania przysługującemu konsumentowi prawa odstąpienia od tych umów;
Omówienie zagadnienia reklamacji w tym rękojmia i gwarancja;
Zagadnienia prawa konsumenta do informacji ( sprzedaż rzeczy, sprzedaż tradycyjna i sprzedaż na odległość lub poza lokalem)
Zasady rozstrzygania sporów konsumenckich pozasądowe, transgraniczne i sądowe;
Zapoznanie się z zagadnieniami Kodeksu dobrych praktyk ( samoregulacja i współregulacja UE)
Cel szkolenia
Uświadomienie roli zagadnień prawnych w prawidłowym funkcjonowaniu firmy
Zrozumienie różnych aspektów prawnych
Analiza ryzyka i bezpieczeństwa prawnego firmy
Korzyści
Zdobycie wiedzy na temat podstawowych pojęć i zagadnień prawnych dotyczących praw konsumentów;
Zdobycie umiejętności odpowiednego zabezpieczenia prawnego podejmowanych decyzji i zawieranych kontraktów z kontrahentami;
Zdobycie wiedzy na temat zasad i trybu
Umiejętność implementacji poznanej wiedzy z zakresu prawa na sytuacje zawodowe i odpowiednie wsparcie Zarządu firmy;
Wiedza z zakresu ryzyka i bezpieczeństwa prawnego firmy ułatwi podejmowanie słusznych i trafnych decyzji.
Dla kogo
Kadra kierownicza, menadżerowie sprzedaży i wszystkich szczebli , sprzedawcy oraz wszyscy którzy chcą poznać lub rozszerzyć swoją wiedzę o aspekt prawny prawa konsumenckiego,
Czas trwania
Min. 16 h /2 dni szkoleniowe
Cena
1800 zł
Nota prawna:
Wszystkie programy szkoleń stanowią własność Instytutu Rozwoju Integralnego.
Zgodnie z postanowieniami Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, cytowanie całości lub fragmentów jest dopuszczalne wyłącznie z podaniem źródła cytatu.
Wszelkie prawa zastrzeżone.