AEC v1.0.4
  • Brak nadchodzących wydarzeń
AEC v1.0.4

 

 

 


Merchandising / Visual Merchandiser

sprzedazy

 

MERCHANDISING

Merchandising, to gałąź marketingu w teorii i praktyce całkowicie skoncentrowana na maksymalizacji sprzedaży produktu, poprzez formę, miejsce, ilość, czas, jakość i cenę. Ma na celu  uzyskanie właściwej równowagi między oczekiwaniami klienta, stworzeniem sprzyjających warunków do ich zaspokojenia a celami strategii finansowej firmy.

 

 „Jeżeli marketing jest filozofią współczesnego producenta (…), to merchandising jest filozofią kupca (sfery handlu) samodzielnie przygotowującego i realizującego strategię pozyskiwania i utrzymywania przy firmie konsumentów (…).”

Szromik „Merchandising

 

 

Merchandiserzy, to ludzie od których wymaga się intuicji, myślenia analitycznego ,logicznego i kreatywności. To oni analizują rynek, wyłapują i kreują trendy, planują i zarządzają towarem. Rola Merchandisingu jest więc bardziej skomplikowana ,niż z powszechnie kojarzoną,  jako sposób prezentacji produktów w sklepach o dużych powierzchniach.

 

 

VISUAL MERCHANDISING

Projekt sklepu może odegrać ważną rolę, w budowaniu wizerunku marki, wspierać skuteczną strategią sprzedaży, jak również przyciągać klientów. Rola Visual Merchandisera polega na zwiększeniu sprzedaży: po pierwsze, przez przyciągnięcie klientów do sklepu za sprawą aranżacji witryny; po drugie poprzez zachęcenie ich za pomocą odpowiedniego wystroju wnętrza do pozostania tam i dokonania zakupu; po trzecie poprzez wywołanie pozytywnego wrażenia , które sprawi, ze powrócą.

 

„Twoja wyobraźnia potrzebuje stymulacji. gdy jest stymulowana, reszta nie stanowi problemu.

Towar jest zawsze najważniejszy”.

                                                                   Joe Cotugno

 

Visual Merchandising, jest jednym z wielu czynników które mają wpływ na to, czy konsument wejdzie do sklepu czy nie. Musimy również  zdawać sobie sprawę  z tego , że 90% decyzji w sklepie jest powodowana impulsem wizualnym i  mamy niewiele czasu żeby ten impuls dobrze wykorzystać.

 

Cel szkolenia

Merchandising – omówienie najważniejszych zasad,

Narzędzia skutecznego i profesjonalnego merchadisingu,

Poznanie czynników wpływających na wzrost sprzedaży w sklepie,

Zasady kształtowania powierzchni handlowej sklepu,

Właściwe i skuteczne stosowanie materiałów POS,

Wzrost umiejętności wykorzystania merchandisingu w praktyce;

Visual Merchandising – omówienie  najważniejszych zasad

Rola Visual Merchandisingu  (w jaki sposób projekt sklepu oddziałuje na klienta)

Umiejętność zastosowania działań polegających na projektowaniu przestrzeni handlowej;

Narzędzia skutecznej i profesjonalnej prezentacji towaru  (kompozycja, oświetlenie, barwa)

Zapoznanie się z planowaniem wystroju witryn sklepowych , projektowanie i ekspozycja;

 

Korzyści

Zapoznanie się z różnymi technikami  i strategiami zastosowanymi w merchandisingu;

Poznanie i usystematyzowanie zasad wynikających z planowania powierzchni handlowej;

Opanowanie zasad konstruowania działań promocyjnych;

Zwiększenie wydajności sprzedaży;

Poznanie najnowszych trendów

Zdobycie umiejętności w projektowaniu przestrzeni handlowej

Umiejętność pozyskiwania nowych klientów i utrzymanie stałych

Zapoznanie się z różnymi technikami i strategiami zastosowanymi w Visual Merchandisingu i zwiększenie wydajności sprzedaży

Umiejętność implementacji poznanej wiedzy z zakresu VM na pracę zawodową;

 

Dla kogo

Dla właścicieli małych i średnich sklepów, dla przedstawicieli handlowych, pracowników  działów sprzedaży, merchandiserów, oraz wszystkich pracowników odpowiedzialnych za sprzedaż i prawidłową ekspozycję.

 

Dla dekoratorów i visual merchandiserów chcących zdobyć podstawy teoretyczne do posiadanych już umiejętności, osób aspirujących na w/w stanowiska, kierowników, pracowników działu sprzedaży firm odzieżowych i obuwniczych, snpecjalistów ds. marketingu,  właścicieli firm, sieci sklepów i butików odzieżowych, obuwniczych, galanteryjnych jak również franczyzobiorców w branży modowej oraz kierowników salonów i kierowników odpowiedzialnych za wyniki i rozwój standardów w sieci handlowej lub grupie salonów, dla dyrektorów handlowych i dyrektorów sprzedaży lub osób odpowiedzialnych za wizerunek salonu, osób piastujących stanowiska w salonie odpowiedzialne za wystrój salonu, kreację witryny i ekspozycje produktów

 

Czas trwania

24 h/3 dni szkoleniowe

 

Cena

1290 zł

 

 

 

Nota prawna:
Wszystkie programy szkoleń stanowią własność Instytutu Rozwoju Integralnego.
Zgodnie z postanowieniami Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, cytowanie całości lub fragmentów jest dopuszczalne wyłącznie z podaniem źródła cytatu.
Wszelkie prawa zastrzeżone.