Merchandising / Visual Merchandiser
MERCHANDISING
Merchandising, to gałąź marketingu w teorii i praktyce całkowicie skoncentrowana na maksymalizacji sprzedaży produktu, poprzez formę, miejsce, ilość, czas, jakość i cenę. Ma na celu uzyskanie właściwej równowagi między oczekiwaniami klienta, stworzeniem sprzyjających warunków do ich zaspokojenia a celami strategii finansowej firmy.
„Jeżeli marketing jest filozofią współczesnego producenta (…), to merchandising jest filozofią kupca (sfery handlu) samodzielnie przygotowującego i realizującego strategię pozyskiwania i utrzymywania przy firmie konsumentów (…).”
Szromik „Merchandising”
Merchandiserzy, to ludzie od których wymaga się intuicji, myślenia analitycznego ,logicznego i kreatywności. To oni analizują rynek, wyłapują i kreują trendy, planują i zarządzają towarem. Rola Merchandisingu jest więc bardziej skomplikowana ,niż z powszechnie kojarzoną, jako sposób prezentacji produktów w sklepach o dużych powierzchniach.
VISUAL MERCHANDISING
Projekt sklepu może odegrać ważną rolę, w budowaniu wizerunku marki, wspierać skuteczną strategią sprzedaży, jak również przyciągać klientów. Rola Visual Merchandisera polega na zwiększeniu sprzedaży: po pierwsze, przez przyciągnięcie klientów do sklepu za sprawą aranżacji witryny; po drugie poprzez zachęcenie ich za pomocą odpowiedniego wystroju wnętrza do pozostania tam i dokonania zakupu; po trzecie poprzez wywołanie pozytywnego wrażenia , które sprawi, ze powrócą.
„Twoja wyobraźnia potrzebuje stymulacji. gdy jest stymulowana, reszta nie stanowi problemu.
Towar jest zawsze najważniejszy”.
Joe Cotugno
Visual Merchandising, jest jednym z wielu czynników które mają wpływ na to, czy konsument wejdzie do sklepu czy nie. Musimy również zdawać sobie sprawę z tego , że 90% decyzji w sklepie jest powodowana impulsem wizualnym i mamy niewiele czasu żeby ten impuls dobrze wykorzystać.
Cel szkolenia
Merchandising – omówienie najważniejszych zasad,
Narzędzia skutecznego i profesjonalnego merchadisingu,
Poznanie czynników wpływających na wzrost sprzedaży w sklepie,
Zasady kształtowania powierzchni handlowej sklepu,
Właściwe i skuteczne stosowanie materiałów POS,
Wzrost umiejętności wykorzystania merchandisingu w praktyce;
Visual Merchandising – omówienie najważniejszych zasad
Rola Visual Merchandisingu (w jaki sposób projekt sklepu oddziałuje na klienta)
Umiejętność zastosowania działań polegających na projektowaniu przestrzeni handlowej;
Narzędzia skutecznej i profesjonalnej prezentacji towaru (kompozycja, oświetlenie, barwa)
Zapoznanie się z planowaniem wystroju witryn sklepowych , projektowanie i ekspozycja;
Korzyści
Zapoznanie się z różnymi technikami i strategiami zastosowanymi w merchandisingu;
Poznanie i usystematyzowanie zasad wynikających z planowania powierzchni handlowej;
Opanowanie zasad konstruowania działań promocyjnych;
Zwiększenie wydajności sprzedaży;
Poznanie najnowszych trendów
Zdobycie umiejętności w projektowaniu przestrzeni handlowej
Umiejętność pozyskiwania nowych klientów i utrzymanie stałych
Zapoznanie się z różnymi technikami i strategiami zastosowanymi w Visual Merchandisingu i zwiększenie wydajności sprzedaży
Umiejętność implementacji poznanej wiedzy z zakresu VM na pracę zawodową;
Dla kogo
Dla właścicieli małych i średnich sklepów, dla przedstawicieli handlowych, pracowników działów sprzedaży, merchandiserów, oraz wszystkich pracowników odpowiedzialnych za sprzedaż i prawidłową ekspozycję.
Dla dekoratorów i visual merchandiserów chcących zdobyć podstawy teoretyczne do posiadanych już umiejętności, osób aspirujących na w/w stanowiska, kierowników, pracowników działu sprzedaży firm odzieżowych i obuwniczych, snpecjalistów ds. marketingu, właścicieli firm, sieci sklepów i butików odzieżowych, obuwniczych, galanteryjnych jak również franczyzobiorców w branży modowej oraz kierowników salonów i kierowników odpowiedzialnych za wyniki i rozwój standardów w sieci handlowej lub grupie salonów, dla dyrektorów handlowych i dyrektorów sprzedaży lub osób odpowiedzialnych za wizerunek salonu, osób piastujących stanowiska w salonie odpowiedzialne za wystrój salonu, kreację witryny i ekspozycje produktów
Czas trwania
24 h/3 dni szkoleniowe
Cena
1290 zł
Nota prawna:
Wszystkie programy szkoleń stanowią własność Instytutu Rozwoju Integralnego.
Zgodnie z postanowieniami Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, cytowanie całości lub fragmentów jest dopuszczalne wyłącznie z podaniem źródła cytatu.
Wszelkie prawa zastrzeżone.