Przedmioty
Przedmioty |
Opis przedmiotów |
|
Specjalizacje w coachingu |
Określenie specjalizacji w coachingu, możliwości dalszego ukierunkowania w coachingu, możliwości specjalizacji. |
|
Coaching Integralny w zawodzie coacha |
Holistyczne spojrzenie na człowieka. Wstęp do obszarów pracy coachingowej. Rozwój człowieka w rodzinie, szkole, społeczeństwie, pracy – zwrócenie uwagi na obszary biznesu. |
|
Etyka w coachingu |
Poznanie kodeksu etycznego zawodu coacha, najistotniejsze zasady, zalecenia i zakazy którymi coach winien się zawsze kierować w swojej pracy. Studium przypadku w pracy cocha biznesu. Ugruntowanie pozytywnej, profesjonalnej i etycznej postawy coacha. |
|
Zagadnienia psychologiczne w coachingu |
Poznanie teorii psychologicznych opartych na psychologii pozytywnej i nurtów skoncentrowanych na rozwiązaniach mających odzwierciedlenie coachingu business & life. • nabycie wiedzy z zakresu roli psychologii w coachingu • nabycie wiedzy z zakresu głównych kierunków w psychologii i psychoterapii • nabycie wiedzy z zakresu wybranych metod w poszczególnych nurtach psychologii i terapii • stosowania wybranych narzędzi psychologicznych/psychoterapeutycznych w sesjach coachingowych • gotowość do ciągłego uczenia się narzędzi coachingowych zweryfikowanych naukowo w oparciu o dorobek psychologii • wykształcenie postawy zawodowej coacha opartej na stosowaniu rzetelnych modeli, narzędzi i metod pracy z klientami w procesach coachingowych |
|
Narzędzia w pracy coacha |
Budowanie warsztatu coacha, poprzez gromadzenie i tworzenie narzędzi coachingowych, zastosowanie ich w biznesie i life. |
|
Podstawowe i zaawansowane umiejętności i kompetencje coacha |
Poznanie umiejętności coacha takie jak: postaw, czysty język, czyste pytania, słuchanie, praca ciszą, pauza, budowanie relacji, odzwierciedlenie, kierowanie procesem, zarządzanie zasobami ludzkimi w grupie zespole |
|
Aspekty prawne w coachingu |
Poznanie aspektów prawnych i funkcjonowania coachingu na rynku pracy. |
|
Obszary pracy coachingowej |
Poznanie obszarów pracy coachingowej. Obszary np.: life i business, zawodowy, rodzina, czas wolny, pasje, przyjaciele, wartości itd. Poznanie metod jak z nimi pracować. |
|
Ewaluacja w procesie coachingowym |
Poznanie metod ewaluacji pracy, oceny pracy w odniesieniu do celu. |
|
Proces w coachingu |
Uwarunkowania w procesie coachingowym, ćwiczenie umiejętności pracy z różnymi klientami, kierowanie procesem. |
|
Superwizja w coachingu |
Poznanie metod superwizji grupowej/zespołowej w coachingu, nabycie umiejętności ewaluacji pracy grupowej i zespołowej, nabycie umiejętności udzielania informacji zwrotnej w formie wsparcia typu: feedback. |
|
Metaprogramy jako zaawansowane narzędzie w komunikacji |
Metaprogramy to sposoby filtrowania informacji przez różnych ludzi: ich znajomość daje możliwość znacznie efektywniejszego komunikowania się z innymi – najwyższy poziom komunikacji interpersonalnej. Poznanie poszczególnych metaprogramów, ćwiczenia i poznanie różnic w metaprogramach, nabycie umiejętności dostosowania języka w przekazie i rozmowie z drugą osobą tak aby osiągnąć zamierzony cel w komunikacji. |
|
Komunikacja interpersonalna – budowanie pozytywnej relacji |
Poznanie pracy na receptorach sensorycznych. Student nauczy się budowania pozytywnych relacji z klientem. |
|
Coaching w Firmie/Przedsiębiorstwie |
Rola coachingu w przedsiębiorstwie. Poznanie z obecnymi stylami zarządzania, cechami przywódczymi w firmie /przedsiębiorstwie (MŚP). Coaching narzędziem podnoszącym efektywność i jakość pracy menadżera, lidera, zespołu. Celem zajęć jest dostarczenie wiedzy i kompetencji dotyczących przygotowania i realizacji coachingu w organizacji, także wykorzystania go w kontekście bieżących zadań w firmie, wdrażania zmian. |
|
Zarządzanie zmianą w coachingu |
Jak pracować w procesie gdy klient zmienia cel pracy? Poznanie umiejętności i sposobów zarządzania zasobami ludzkimi/pracownika. |
|
Mentoring |
Poznanie podstaw mentoringu i poznanie metod wsparcia przy zastosowaniu mentoringu. Zastosowanie mentoringu w obszarze biznesu: Mentoring-coaching Mentoring – consulting |
|
Coaching grupowy i zespołowy – team coaching |
Poznanie cech grupy, zespołu, metody pracy coachingowej z grupą/zespołem. Poznanie metod i narzędzi do przeprowadzenia sesji w grupie/zespole do osiągania wspólnych celów. • nabycie wiedzy na temat coachingowego stylu zarządzania • poznanie dyrektywnych i niedyrektywnych metod w podejściu do zarządzania zespołem • poznanie modeli zarządzania kompetencjami |
|
Budowanie własnej kariery zawodowej w zawodzie coacha |
Planowanie własnej ścieżki rozwoju w zawodzie coacha – pomysł na siebie. Poznanie korzyści prowadzenia własnej dzielności. Poznanie cech przedsiębiorcy/biznesmena. Budowanie swojego potencjału-korzyści. Wyznaczanie celów i priorytetów – SMART(dotyczy sposobu wyznaczania celów, mają być specyficzne, mierzalne ambitne, realistyczne, terminowe), SWOT (mocne, słabe strony, możliwości i zagrożenia), TOWS (mocne, słabe strony, możliwości i zagrożenia – wymagana jest przemienność z uwagi na zróżnicowane potrzeby osiągania własnej kariery) |
|
Life coaching |
Poznanie procesu w life coachingu – studium przypadku. Uczestnik nauczy się pracować z osobami w różnym wieku, pochodzących z różnych kultur, o różnym wykształceniu. |
|