Efekty kształcenia
Efekty kształcenia dla kierunku: Coaching
Symbol |
Efekty kształcenia dla kierunku : Coaching
Po ukończeniu studiów podyplomowych Coaching absolwent osiąga następujące efekty kształcenia
|
Słuchacz posiada wiedzę na temat: |
|
K_W01 |
Coachingu integralnego, specjalizacji i obszarów pracy coachingowej. |
K_W02 |
Podstaw psychologicznych w coachingu, nurtów terapeutycznych na których oparty jest coaching. |
K_W03 |
Przywództwa w organizacjach, zarządzaniu grupą i zespołem, wiedzę na temat struktury grup i zespołów i relacji w nich panujących, roli lidera. |
K_W04 |
Komunikacji interpersonalnej i zaawansowanych narzędzi w komunikacji (metaprogramów) jak i budowania pozytywnej relacji z klientem, pracownikiem, szefem. |
K_W05 |
Narzędzi coachingowych mających zastosowanie biznesie i życiu, pracy z zespołami i grupami. |
K_W06 |
Systemu wartości, emocji, budowania samooceny, pracy z oporem, przekonaniami. |
K_W07 |
Procesu coachingowego, wyznaczania celu, planowania i superwizji pracy. Projektowania ścieżki własnego rozwoju, klienta, pracownika. |
K_W08 |
Na temat etyki zawodu coacha. |
K_W09 |
Prawnych aspektów pracy coacha, budowania własnego biznesu. |
K_W10 |
Mentoringu i roli mentora w pracy zawodowej. |
K_W11 |
Na temat funkcjonowania człowieka tego jak buduje swój świat, przekonania, wartości, emocje. |
K_W12 |
Na temat budowania własnej kariery zawodowej i jak wspierać innych w budowaniu i zmianie własnej ścieżki zawodowej. |
W zakresie umiejętności słuchacz: |
|
K_U01 |
Potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną z zakresu coachingu integralnego, potrafi zastosować wiedzę odpowiednio do obszarów pracy coachingowej. |
K_U02 |
Potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną z psychologii w coachingu, potrafi zastosować i korzystać z metod terapeutycznych w szczególności terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach na których oparty jest coaching. |
K_U03 |
Potrafi posługiwać się przepisami prawa w celu założenia własnej dzielności gospodarczej. |
K_U04 |
Posiada umiejętności zastosowania narzędzi coachingowych odpowiednio do sytuacji i poziomu rozwoju człowieka w kontekście społecznym, rodzinnym, zawodowym i osobistym. |
K_U05 |
Posiada umiejętność kierowania procesem zgodnie z wyznaczonymi celami i podążania za nim, posiada umiejętności wspierania w rozwoju osobistym i zawodowy, posiada umiejętności kształtowania prawidłowych relacji w celu współpracy w zespole i grupie. |
K_U06 |
Posiada rozwinięte umiejętności komunikacyjne z metapoziomu, potrafi negocjować i rozwiązywać konflikty w grupie zespole. |
K_U07 |
Potrafi pełnić rolę mentora dla pracownika. |
K_U08 |
Posiada umiejętności wyznaczania celów w samorozwoju, kierowania własną karierą zawodową zgodnie z wartościami, wglądu, ewaluacji pracy i superwizji jako coach w biznesie i w życiu. |
K_U09 |
Potrafi odpowiednio zakontraktować sesję coachingową w odniesieniu do etycznych zasad pracy coachingowej. |
K_U10 |
Posiada umiejętności wspierające w osiągnięciu równowagi pomiędzy życiem prywatnym i zawodowym |
W zakresie kompetencji społecznych: |
|
K_K01 |
Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w obszarze coachingu; rozumie potrzebę rozwoju osobistego; dokonuje oceny własnych kompetencji i wykazuje gotowość do ciągłego uczenia się i rozwijania kompetencji coachingowych w trakcie realizowania sesji coachingowych. |
K_K02 |
Ma świadomość systemu wartości jakim się kieruje i potrzebie podejmowania działań mających na celu udzielenie wsparcia w obszarze biznesu i życia. Wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych zadań zawodowych wynikających z roli mentora/coacha. Jest zorientowany na stosowanie adekwatnych działań rozwojowych do problemów/celów. |
K_K03 |
Jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej coacha. Dba o stosowanie w pracy coacha standardów etycznych zgodnie z wymogami międzynarodowych organizacji coachingowych. |
K_K04 |
Odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, kieruje procesem coachingowym z odpowiedzialnością i wrażliwością wobec ludzi. Jest przygotowany do pracy w instytucjach, organizacjach i firmach. |
K_K05 |
Dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą poszukuje optymalnych rozwiązań, postępuje zgodnie z zasadami etyki. |