Przedmioty
Przedmioty coaching edukacyjny |
|
Aspekty prawne w coachingu |
Poznanie aspektów prawnych i funkcjonowania coachingu na rynku pracy. |
Etyka w coachingu |
Poznanie kodeksu etycznego zawodu coacha, najistotniejsze zasady, zalecenia i zakazy którymi coach winien się zawsze kierować w swojej pracy. Studium przypadku w pracy cocha. |
Podstawy pedagogiki w coachingu edukacyjnym |
Poznanie współczesnych nurtów pedagogicznych mających odzwierciedlenie coachingu edukacyjnym. Np.: Pedagogika dialogu, pedagogika wartości |
Podstawy psychologii w coachingu edukacyjnym |
Poznanie teorii psychologicznych opartych na psychologii pozytywnej i nurtów skoncentrowanych na rozwiązaniach mających odzwierciedlenie coachingu edukacyjnym. Np.: terapia skoncentrowana na rozwiązaniach, |
Coaching integralny w edukacji |
Holistyczne spojrzenie na człowieka. Wstęp do obszarów pracy coachingowej. Rozwój człowieka w rodzinie, szkole, społeczeństwie, pracy. |
Coaching – metoda pracy z uczniem |
Poznanie coachingu jako metody pracy z uczniem. Coaching wsparciem w rozwoju ucznia. Poznanie narzędzi do pracy z uczniem. |
Nauczyciel- Mentor-Coach |
Rola nauczyciela, mentora, coacha – w ramach przedmiotu słuchacz pozna jak łączyć te role. |
Mentoring indywidualny |
Poznanie podstaw mentoringu i poznanie metod wsparcia przy zastosowaniu mentoringu. |
Coaching grupowy/zespołowy |
Poznanie zasad funkcjonowania rodziny jako grupy i jako zespołu. Poznanie metody coachingu grupowego – narzędzia i zastosowanie. |
Narzędzia pracy coacha w edukacji |
Budowanie warsztatu coacha, poprzez gromadzenie i tworzenie narzędzi coachingowych, zastosowanie ich w edukacji. |
Zastosowanie coachingu podczas Rady pedagogicznej |
Metoda coachingu jako pomysł na prowadzenie rady pedagogicznej. Coaching rozwiązaniem sytuacji problemowych i kryzysowych z uczniem, studium przypadku. Coaching metoda budowania relacji uczeń-uczeń, nauczyciel-uczeń, nauczyciel-nauczyciel. |
Komunikacja w edukacji –skuteczne budowanie porozumienia. |
Poznanie zasad i podstaw budowania prawidłowej komunikacji. |
Metaprogramy jako zaawansowane narzędzie w komunikacji |
Metaprogramy językiem w komunikacji – Poznanie tego na co ludzie są nastawieni w komunikacji. |
Obszary pracy coachingowej |
Poznanie obszarów pracy coachingowej. Obszary np.: life i business , zawodowy, rodzina, czas wolny, pasje, przyjaciele, wartości itd. Poznanie metod jak z nimi pracować. |
Podstawowe i zaawansowane umiejętności coach’a |
Poznanie umiejętności coacha takie jak: postaw, czysty język, czyste pytania, słuchanie, praca ciszą, pauza, budowanie relacji, odzwierciedlenie, itd. |
Proces w coachingu |
Uwarunkowania w procesie coachingowym, ćwiczenie umiejętności pracy z różnymi klientami, kierowanie procesem. |
Superwizja w coachingu |
Poznanie metod superwizji w coachingu, nabycie umiejętności ewaluacji pracy, udzielania informacji zwrotnej w formie wsparcia typu: feedback. |
Praktyka z coachingu edukacyjnego (przeprowadzenie 60 godz. sesji coachingowych) w tym:
· coaching edukacyjny 20 godz. dla ucznia · coaching edukacyjny 20 godz. dla nauczyciela · coaching edukacyjny 20 godz. dla rodziny
|
|